Välkommen på Dyggurs årsmöte 2019

Stina Helmersson

Föreläser om Hästlivet på Island

Dyggurs alla medlemmar kallas till 2019-års årsmöte i Norrköping Idrottens Hus Klockaretorpets Centrum, Wilhelms Wibergs gata 170, söndagen den 10 februari klockan 15.30, ny tid.

Vi startar med föreläsning av Stina Helmersson klockan 15.30. Ämnet är Hästlivet på Island, Stina kommer att berätta och visa bilder. Stina Helmersson är en van Islandsresenär och författare. Har skrivit ett flertal böcker och skriver regelbundet i Islandshästen. Om du vill veta mera om Stina gå in på http://www.stinahelmersson.se/ Föreläsningen är kostnadsfri och tar 1,5-2 timmar.

På årsmötet kommer sedvanliga årsmötesförhandlingar att genomföras. För mer material som verksamhets- och ekonomisk berättelse samt dagordning hänvisar vi till vår hemsida www.dyggur.se där dessa kommer att finnas tillgängliga några dagar innan årsmötet.

Det är många satsningar som gjorts under året 2018 och många idéer om vad som kan göras framöver. En viktig fråga som kommer att tas upp på årets möte är planeringen av både Sport SM och Gaedingakeppni SM på Himmelstalund. Vi kommer även att diskutera vilka ytterligare förbättringar av vår anläggning som vi bör/kommer att göra. På årets möte hoppas vi också att kunna planera för fler aktiviteter för alla.

Det är viktigt att du som medlem bidrar med din åsikt om vad du vill att klubben ska göra och hur den ska vara framöver.

Så varmt välkommen till planering för fler aktiviteter för alla. Din röst är viktig.

Efter mötet kommer vi att umgås i lite mer avslappande former. Du är välkommen med din anmälan till styrelsen@dyggur.se. Det går även bra att ringa till någon i styrelsen för att anmäla sig.

o.s.a. 2019-02-03

VÄL MÖTT!